duminică, 15 noiembrie 2009

Aparat dentar

Motivul pentru care scriu acest articol este acela ca, multa lume cu probleme ale danturii se fereste de dentisti. Acest lucru se datoreaza in special lipsei de informare, asa cum s-a intamplat in cazul meu. Problema dintilor mei este ca nu sunt drepti. Desi am crescut intr-o familie in care ideea de aparat nu era usor acceptata(idei preconcepute), mama a fost deschisa la nou, iar la varsta de 10 ani am purtat aparat mobil. Am intrerupt tratamentul dupa 2 ani. Ideea e ca dintii mei s-au indreptat cat de cat prin aceasta metoda, insa muscatura (care este mult mai importanta decat aspectul dintilor) nu este corecta. In plus maxilarul de sus este inca putin mare pentru fizionomia mea, iar cativa dinti de sus si jos sunt inca strambi.De ce spun ca lipsa de informare a dus la situatia asta...pentru ca la varsta la care am incheiat tratamentul cu aparat mobil, doctorita putea sa-mi puna aparat fix, iar acum sa am o dantura perfecta. Acum un an, deranjata de aspectul dintilor mei(in special de sus) am inceput sa citesc despre ortodontie si cum pot rezolva problema mea. Ceea ce ma speria cel mai tare era faptul ca aparatul se va vedea. Iar dupa ce, la 10 ani, am suportat sa port aparatul acela care nu numai ca arata urat, dar ingreuna foarte tare vorbirea, am zis ca trebuie sa gasesc o metoda de mijloc. Asa ca am luat in calcul ideea unui aparat ceramic, si cea a aparatului Incognito. La cel din urma apare insa problema banilor( este scump). Bun, am mers la un ortodont care mi-a spus ca problema mea poate fi rezolvata prin ambele metode mentionate mai sus. Am mers si la un al doilea medic, care mi-a zis aproximativ aceleasi lucruri ca si primul. Am ales sa-mi pun aparat la primul. Ideea e ca trebuie sa-mi extrag pana atunci toate maselele de minte, deoarece nu au loc sa iasa; iar daca imi pun aparat si pe ele le apuca iesitul, vor strica tot ce am realizat pana atunci:(. Deci trebuie sa trec prin chin, insa din cate am citit rezultatele sunt extraordinare, iar eu zic ca o sa merite:).

0 comentarii (+add yours?)

Trimiteți un comentariu