luni, 16 noiembrie 2009

Henna

"Planta Henna (Lawsonia inermis) , este cunoscuta de milenii ca planta ce coloreaza, dar care da sanatate parului. Henna este renumita pentru stralucirea matasoasa, volumul si culoarea vie pe care o da parului. Tot ea reface structura parului, ii da rezistenta si previne aparitia unor boli specifice parului si scalpului. Efectul de culoare este datorat unui pigment continut de planta a carui nuanta si intensitate difera in functie de specie, zona geografica, gradul ei de maturizare si de anotimpul recoltarii".

Dupa ce am citit parerile bune despre Henna, dar am si vazut rezultatele la doua prietene, am hotarat sa incerc si eu. Pentru ca nu am parul vopsit, si pentru ca parul meu este saten deschis-blond, am cautat henna blond. Din pacate am inteles ca henna blond nu deschide nuanta parului, ba chiar ii confera reflexe roscate, ceea ce pe mine nu ma intereseaza. Asa ca am hotarat sa incerc Henna incolor. Henna incolor este un pic diferita pentru ca ea contine mai mult extract de senna(o alta planta), care ar trebui sa ofere stralucire parului si rezistenta.

Este de mentionat ca praful acela de Henna poate fi combinat cu apa, vin, cafea, musetel..aceste ingrediente se aleg in functie de culoarea pe care o dorim. De asemenea, exista pe piata o Henna frantuzeasca, care este ambalata ca o vopsea, si care este gata de aplicat pe par.

Pentru ca am parul lung, am cumparat de la plafar(dupa ce am cautat prin tot orasul) Henna incolor - 2 cutii. Am ajuns acasa si m-am pregatit de operatiune: m-am spalat pe par doar cu sampon si am uscat cat de cat parul. Am amestecat apoi Henna cu apa fierbinte si un pic de balsam; apa trebuie sa fie fierbinte pentru a activa extractul din planta. Am aplicat apoi pe par pasta; acest lucru nu a fost foarte usor pentru ca henna nu este de consistenta unei vopsele. Am acoperit parul cu o punga mare, si apoi m-am infasurat intr-un prosop. Am stat asa timp de doua ore. Am clatit parul fara fara a folosi sampon. Rezultatul: nimic spectaculos. Ma asteptam sa fie ca in cazul prietenelor mele roscate care au folosit Henna. Iar pentru ca am inteles ca Henna da rezultate dupa mai multe aplicari, am mai incercat-o odata in combinatie cu apa fierbinte si ulei de masline...Rezultatul: parul era destul de uscat:(...Am renuntat la ideea de Henna incolor...cine stie...poate ca efectul acela de stralucire se obtine doar la Henna coloranta..sau poate am facut eu ceva rau:(

3 comentarii (+add yours?)

Anonim spunea...

Eu am folosit Henna colorata rosu si rezultatul a fost groaznic: nu mai pot scoate culoarea decat cu foarfeca

Anonim spunea...

pai da ideea e ca trebuia sa stii ca henna nu mai iese. mie imi place sa ma vopsesc cu ea, o folosesc mai mult pentru efectul stralucitor pe care il are. cat despre henna incolora, nu stiu de ce nu a avut acelasi efect benefic pentru par. probabil ca nu e chiar henna

Anonim spunea...

da dupa ce te-ai facut cu henna aceasta nu mai iese decat cu foarfeca.Asa ca...imi pare rau pentru tine:(

Trimiteți un comentariu